Planując elektryfikację floty, koniecznie pamiętaj o możliwości ładowania na swoim parkingu firmowym. Z prywatnych firmowych punktów ładowania floty pobierają kilkukrotnie więcej energii niż ze stacji publicznych. To nie tylko wygodne dla kierowców, ale to przede wszystkim znacząco tańsze. Bez ładowarek na parkingu flotowym bardzo ciężko wypracować konkurencyjne TCO dla elektrycznej floty.
Największą barierą w budowie i rozwoju infrastruktury do ładowania jest dostęp do mocy. Ledwie garstka parkingów w Polsce ma dość rezerwy mocy żeby zasilić choćby 10% miejsc parkingowych, nie mówiąc o dalszej rozbudowie. Dlatego mocą trzeba gospodarować rozsądnie. Dzięki Dynamic Load Management marki E.ON Drive możliwe jest zwiększenie liczby punktów ładowania nawet x5.
Usługa „Audytu eMobility” E.ON Drive skupia się na parkingach biurowych. W czasie analizy i wizji lokalnej audytorzy gromadzą informacje o parkingu, istniejącej na nim infrastrukturze do ładowania i planują jego przyszłą rozbudowę. Nie musisz instalować wszystkich ładowarek od razu, ale warto mieć plan na instalację elektryczną, której nie będzie wymagać przebudowy za kilka lat (koszt instalacji to zazwyczaj ponad 40% kosztów instalacji ładowarki).
Z raportu po audycie dowiesz się też czy parking spełnia wymagania nowelizacji ustawy o Elektromobilności i Dyrektywy UE o charakterystyce energetycznej obiektów. Ponadto dowiesz się, czy proponowane lokalizacje mają szansę spełnić wymagania do odbioru UDT jako stacje publiczne. To wszystko jest ważne dla zarządców nieruchomości, którzy będą odpowiadać za infrastrukturę do ładowania firmowej floty.
W 2023 roku system E.ON Drive o nazwie Dynamic Load Management® również otrzymał nagrodę Fleet Debry. Pozwala on efektywnie wykorzystać moc na parkingu i zwiększyć liczbę dostępnych ładowarek, a często zmniejszyć koszty opłat stałych. Z Audytu eMobility dowiesz się też jak możesz wykorzystać możliwości tego systemu dla swojego konkretnego parkingu.
Wykonanie Audytu eMobility zajmuje ok 30 dni (lub odpowiednio dłużej jeśli nie dysponujesz gotową dokumentacją np. fakturami za energię z 12 miesięcy z których można wyczytać wykorzystanie dostępnej mocy lub schematem elektrycznym).
Koszt audytu to 3.999,- netto bez względu na wielkość parkingu. Rozmowy o rozbudowie własnej infrastruktury warto więc prowadzić z raportem w dłoni.
Audyt warto wykonać także jeśli na parkingu są już jakieś ładowarki – wtedy audytor weźmie je pod uwagę i dopasuje rekomendacje do istniejącej instalacji elektrycznej, lub nawet częściowo z niej skorzysta.
Docelowo raport z Audytu eMobility może być załącznikiem do zapytania ofertowego o budowę infrastruktury do ładowania (zakup ładowarek, montaż, instalację eklektyczną itp.) Razem z finalnym raportem otrzymasz też licencję na dalsze rozkorzenianie dokumentu, w szczególności przekazanie go konkurencji E.ON Drive w celu weryfikacji oferty.
Audyt eMobility wykonuje się niezależnie od zlecenia rozbudowy infrastruktury do ładowania. Najpierw zlecasz Audyt z raportem, a dopiero później – jeśli zechcesz – projekt instalacji i jej wykonanie.