Renault Trucks Gamy D E-Tech to bardzo uniwersalna platforma podwozi pozwalająca na konfiguracje pojazdów do realizacji zadań transportowych w dystrybucji, transporcie towarów w kontrolowanej temperaturze, lekkim budownictwie czy w takich dziedzinach jak utrzymanie dróg czy branża komunalna. Pojazdy dostępne w konfiguracjach o DMC od 16 t do 26 t z układami napędowymi 4x2 oraz 6x2 są wyposażone w elektryczny układ napędowy zbudowany na jednym lub dwóch silnikach elektrycznych oferując moc maksymalną od 185 kW do 370 kW oraz moment obrotowy od 425 Nm do 850 Nm.
Szeroka konfiguracja akumulatorów trakcyjnych pozwala wyposażyć pojazd w 3 do 6 pakietów wykonanych w technologii litowo-jonowej o łącznej pojemności od 200 kWh do 565 kWh umożliwiając przejechanie dystansu nawet do 560 km. Ładowanie pojazdów Renault Trucks gamy D E-Tech można realizować z wykorzystaniem ładowarki prądu stałego DC mocą do 150 kW, co pozwala naładować akumulatory o pojemności 375 kWh do 80% w niecałe 2 godziny. Pojazd posiada również ładowarkę pokładową prądu przemiennego o mocy 43 kW umożliwiając ładowanie ze standardowego przyłącza trójfazowego.
Kabina Renault Trucks gamy D E-Tech zaprojektowana została wokół kierowcy, by zapewnić komfort i wygodę prowadzenia. Dwa warianty szerokości oraz długości kabiny pozwalają dobrać jej konfiguracje do charakteru wykonywanego transportu.
Pojazdy Renault Trucks gamy D E-Tech spełniają najnowsze wytyczne GSR (General Safety Regulations). W wyposażeniu standardowym posiadają radary i kamery znajdujące się wokół pojazdu, ostrzegające o znajdujących się w bezpośredniej bliskości uczestnikach ruchu.
Dolna, przeszkolona część drzwi, panoramiczna przednia szyba, dwuczęściowe lusterko wsteczne i tylna szyba kabiny zapewniają optymalną widoczność. Zastosowane oświetlenie zapewnia maksymalne bezpieczeństwo w każdych warunkach i w każdym otoczeniu.
Tempomat adaptacyjny ACC utrzymuje bezpieczną odległość od pojazdu z przodu, automatycznie sterując przyspieszaniem i hamowaniem (za pomocą zwalniaczy i roboczego układu hamulcowego). Elektroniczna kontrola toru jazdy wspomaga kierowcę w utrzymaniu toru jazdy i zabezpieczeniu przed wywróceniem pojazdu w sytuacjach krytycznych. System wspomagania ruszania na pochyleniu przytrzymuje hamulce przez kilka sekund po zwolnieniu pedału, aby ułatwić ruszanie na wzniesieniu. Automatyczne hamowanie awaryjne ostrzega o ryzyku ewentualnej kolizji, a następnie hamuje i zatrzymuje całkowicie pojazd bez interwencji kierowcy. System zabezpieczający przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu ostrzega za pomocą sygnału dźwiękowego po wykryciu niezamierzonej zmiany toru jazdy. System TPMS monitoruje ciśnienie w oponach.
Bezpieczeństwo dla kierowcy w przypadku kolizji zapewnia poduszka powietrzna.