To już piąta generacja dużego SUV-a, który po raz pierwszy debiutował pod tą nazwą w 2001 roku. Obecna generacja ma 483 cm długości, czyli o około 4,5 cm więcej od poprzedniej. Rozstaw osi urósł o 5 cm, co przekłada się na przestrzeń we wnętrzu pojazdu – szczególnie w drugim i trzecim rzędzie siedzeń. SANTA FE jest dostępna w wersji pięcio, sześcio i siedmioosobowej. Odmianę z sześcioma miejscami można zamówić w najwyższej wersji wyposażenia: Calligraphy. A ta wyróżnia się fotelami kapitańskimi i pięknymi, czarnymi dodatkami nadwozia, w tym czarnymi felgami 21 cali.
Nowy model SANTA FE to samochód reprezentujący zupełnie nowy design zarówno nadwozia, jak i kabiny. Elementami rozpoznawalnymi tego SUV-a jest kanciasty kształt oraz reflektory z motywem litery H. W środku wita nas duży, zakrzywiony ekran i nowoczesna konsola środkowa. W trosce o ergonomię, postawiono na tradycyjne pokrętła regulacji temperatury w kabinie. Auto wyposażone jest w indukcyjną ładowarkę mieszczącą dwa telefony. W górnej części schowka umieszczono tackę do bakteriobójczej sterylizacji UV-C. Nowością jest także opcja relaksacyjnego fotela z podnóżkiem.
SANTA FE wyposażona jest w liczne systemy bezpieczeństwa, w tym układ monitorowania zachowań kierowcy (DMS), funkcję ostrzegającą i zapobiegającą zderzeniom czołowym i najechaniu na inny pojazd, a także system zapobiegający niezamierzonemu opuszczenia pasa. W dobie wielu cyfrowych rozproszeń, ta funkcja na pewno często się przyda.
Do napędu tego modelu służą układy hybrydowe: HEV i PHEV. Każdy z nich wykorzystuje czterocylindrowy silnik turbodoładowany wspierany przez silnik elektryczny. Układy hybrydowe są łączone z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów. Odmiany AWD mają mechanicznie dołączany napęd tylnej osi.
Nowa SANTA FE dobrze sprawdzi się równie dobrze podczas podróży służbowych, jak i rodzinnych. Duży, pojemny SUV to bardzo uniwersalna propozycja.