To już piąta generacja największego koreańskiego SUV-a. Auto ma 4,8 m długości i jest większy od poprzednika o blisko 5 cm. Dłuższy jest także rozstaw osi, co przekłada się na przestrzeń we wnętrzu pojazdu – szczególnie w drugim i trzecim rzędzie siedzeń oraz komfort. Santa Fe jest dostępna w wersji pięcio, sześcio i siedmioosobowej. Odmianę z sześcioma miejscami można zamówić w najwyższej wersji wyposażenia: Calligraphy. A ta wyróżnia się fotelami kapitańskimi i pięknymi, czarnymi dodatkami nadwozia, w tym czarnymi felgami 21 cali o wzorze zarezerwowanymi tylko dla tej odmiany.
Santa Fe to samochód reprezentujący zupełnie nowy design zarówno nadwozia, jak i kabiny. Elementami rozpoznawalnymi tego SUV-a jest kanciasty kształt oraz reflektory z motywem litery H. W środku z kolei mamy duży, zakrzywiony ekran i nowoczesną konsolę środkową.
Do napędu wykorzystano wszystko, co w marce najlepsze: układy hybrydowe: HEV i PHEV.
Każdy z nich wykorzystuje czterocylindrowy silnik turbodoładowany 1.6 T-GDI wspierany przez silnik elektryczny. PHEV ma napęd na cztery koła, 160 KM z silnika spalinowego a łączna moc systemowa to 253 KM. Dzięki baterii o pojemności 13,8 kWh zasięg na prądzie to w ruchu miejskim ponad 54 km. Najważniejsze jest jednak to, że przy naładowanej baterii w trybie hybrydowym olbrzymi samochód potrafi zużyć na 100 km zaledwie 1,7 litra benzyny.