Wraz z pojawieniem się Kony II generacji, auto awansował do segmentu kompaktowych SUV-ów. Trudno się dziwić, bo Kona urosła i to aż o 14,5 cm (4350 mm), a rozstaw osi zwiększył się do 2,6 m. Znacznie urósł także bagażnik (o ponad 140 litrów). Teraz to w zasadzie pełnowymiarowe auto rodzinne.
Radykalnie zmienił się też design nowej Kony. Już poprzednia stylistyka była odważna, jednak na tle swojego następcy i tak wypadała skromnie. Najnowsza Kona kontynuuje futurystyczny design Hyundaia nazywany SensiousSportiness, charakteryzujący się minimalistycznymi i płynnymi liniami, a także licznymi przetłoczeniami. To wszystko może się podobać.
Kona nowej generacji nie dość, że wygląda świetnie i nowocześnie, oferuje zaawansowane funkcje bezpieczeństwa i wygody oraz duży zasięg to na dodatek występuję w wielu różnych odmianach napędowych. Oprócz tradycyjnego napędu spalinowego (dwa silniki do wyboru) można także kupić hybrydę HEV oraz wersję elektryczną, która w zależności od wersji może mieć 136 lub 204 KM oraz w zależności od pojemności baterii i napędu gwarantuje zasięg od 380 do nawet 510 km. Co jednak najważniejsze elektryczna Kona wygląda tak samo atrakcyjnie, jak jej spalinowa i hybrydowa odmiana.